خاطرات کاغذی

ببینید | جتسون ها

خانم «پرودنس» بانوی مسنی بود که در روستای خیالی موچران زندگی می‌کرد. پیرزن پرانژی و باهوشی که در جوانی معلم مدرسه بود، اوعلاقه زیادی به بافندگی و باغبانی داشت و با گربه اش استانیسلاس زندگی می‌کرد، اما فعالیت مورد علاقه او تحقیق در مورد اسرار دهکده اش بود. درست مانند خانم مارپل، در مورد جنایاتی تحقیق می‌کرد که پلیس نمی‌توانست آن‌ها را حل کند.
کد خبر: ۱۴۵۵۱۰۵
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 22

خانم پرودنس معمولا با کمک گروهی از کارآگاهان کوچک ثابت می‌کرد که شایسته بودن در جایگاه بهترین قهرمانان رمان‌های پلیسی است. کارآگاهانی، چون بازرس دوروک و افسر پلیسی به نام سایپرین؛ البته گاهی هم برای حل معما‌ها از کمک بچه‌های دهکده استفاده می‌کرد. مثل "جوجو" پسر جوانی که دوست خوب و کمک مفیدی برای پرودنس بود. خواهران پیکل را یادتان هست؟ گاهی اوقات که فضولیشان گل می‌کرد و می‌خواستند سر از کار خانم پرودنس درآورند، خودشان را رقیب او فرض می‌کردند.

تحقیقات بی سروصدا، (Les Enquêtes de Prudence Petitpas) (به معنای بررسی‌های پرودنس پتیپاس) یک مجموعه کارتونی فرانسوی-بلژیکی برگرفته از کمیک استریپ‌های "موریس مارشال" ۱۹۵۷ بود. حال و هوای ماجرا‌های جنایی-معمایی کارتون "تحقیقات بی سروصدا" اغلب حال و هوای طنز داشت. این اثر محصول سال ۱۹۹۹ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها